creatief denken stimuleren bij kinderen

Leer creativiteitsprocessen coachen en ontwerpen

Inhoud

Creatief denken stimuleren bij kinderen is soms een uitdaging als leerkracht. Het vraagt dat je meer ‘open’ werkt om ruimte te laten voor initiatief en vindingrijkheid van leerlingen. Het zijn competenties voor de 21e eeuw waarmee kinderen voorbereid worden op een wereld in voortdurende verandering.

Hoe ontwerp je activiteiten waarin creatieve ideeën en oplossingen mogelijk zijn? Hoe pak je een creatief proces coachend aan zonder houvast te verliezen als leerkracht? En wat levert dat ‘buiten de lijnen’ denken dan precies op?

In deze sessie leer je een creatief proces ontwerpen en ontdek je wat de rol is van de leerkracht om remmingen op te sporen en te counteren. Na deze sessie trek je de klas in met inzichten en tips die bijdragen aan de creativiteitsontwikkeling van kinderen en aan hun zin voor initiatief en ondernemen.

vanaf volgend schooljaar

Doelen

  • leerprocessen met creatieve kansen opzetten
  • wat de kracht is van creatief denken voor leerlingen
  • creativiteitsontwikkeling bij kinderen stimuleren ongeacht het leergebied
  • creativiteitsprocessen aflezen en coachingsinterventies toepassen
  • voor Zill-scholen: situeren van creativiteit binnen Initiatief en Verantwoordelijkheid

Praktisch

  • Doelgroepen: lager
  • Duur: 3 uur (verkorte versie mogelijk)
  • Deelnemers: schoolteam tot 25 deelnemers
  • Lokaal: groot lokaal met veel bewegingsruimte

 
boek via tenz prijsoverzicht

Oetang heeft met vormingscentrum Tenz een fijne partner voor boekingen en inplanning van vormingen.