interactieve begeleidershouding

motiveren, betrekken en praten

Inhoud

Een goede begeleidershouding weerspiegelt zich o.a. in de manier waarop je met kinderen praat, naar ze luistert, hen positief bekrachtigt en betrekt bij de activiteit.

Je frist enkele basisprincipes voor communicatie met kinderen op en koppelt terug naar eigen ervaring en persoonlijke begeleidersstijl. Wat betekent motiveren voor jou? Wat is het verschil tussen bevestigen en belonen? Hoe kun je kinderen betrokkenheid en verantwoordelijkheid geven? Hoe ga je om met storend gedrag?

Deze sessie biedt geen universele handleiding voor kinderen – dat willen we ook niet. Wel proberen we met oefeningen het begrip begeleidershouding open te breken en inzichtelijk te maken met specifieke aandacht voor interactie en motivatie.
Na deze sessie kun je terugblikken op je eigen begeleidersstijl om die te verstevigen met concrete tips.

Werkvorm

Opdrachtgestuurde simulatie met nabespreking en extra oefeningen in rollenspel.

Praktisch

  • Doelgroepen: monitoren, hoofdmonitoren, beginnende instructoren
  • Duur: 3 uur
  • Deelnemers: min 12 – max 18
  • Lokaal: grote ruimte met veel bewegingsvrijheid en verplaatsbare tafels en stoelen + buitenplein (gras)
  • Handouts: afhankelijk organisatie
  • Prijs: offerte

 

  • Releasedate: sessie pas vanaf feb 2015

 

 
aanvragen