muzisch ontwerpen

zelf procesgerichte activiteiten opbouwen vanuit een muzische didactiek

Inhoud

Vanuit je ervaring met muzisch werken (binnen verschillende domeinen) maak je de sprong naar zelf sessies ontwerpen.

Je krijgt enkele handige tools aangereikt om zelf muzische concepten te verzinnen. Je gaat aan de slag met nieuwe invalshoeken voor het kiezen van een onderwerp (ook vanuit kunst) en leert werkvormen en domeinspecifieke elementen inzetten.

We spitten het verloop van een activiteit (verder) uit en besteden grote aandacht aan het verzinnen van een goede eindopdracht. Je puzzelt en schuift met speelse, technische en inlevingsgerichte opdrachten tot je ‘ontwerp’ een procesgerichte en creativiteitsstimulerende opbouw heeft.

Na deze sessie kun je enkele didactische inzichten combineren bij het uitwerken van muzische sessies.

Werkvorm

Gecoacht werkmoment met tussentijdse feedback. Je ontwerpt zelf op basis van de tools en inzichten – die gefaseerd aangebracht worden.

Praktisch

  • Doelgroepen: monitoren, hoofdmonitoren en instructoren die vertrouwd zijn met muzisch werken, muzisch en kunsteducatief werkers
  • Duur: 2 uur
  • Deelnemers: max 12
  • Lokaal: grote ruimte met verplaatsbare tafels en stoelen / bewegingsvrijheid
  • Handouts: schema afh. doelgroep
  • Prijs: offerte

 

aanvragen