De coachingsrollen van de leraar

Ontwikkeling van kinderen in de klas stimuleren

Inhoud

De ontwikkeling van het kind staat centraal in de basisschool. Dat vraagt niet alleen een andere manier om na te denken over het activiteitenontwerp, maar benadrukt ook het belang van de leerkracht als coach.

We onderzoeken samen wat het betekent om als leerkracht een ontwikkelingsgerichte bril op te zetten tijdens het observeren, ondersteunen en uitdagen van kinderen. Hoe ondersteun je hen in hun leerproces, welke verschillende begeleidersrollen kun je daarvoor inzetten, wat is de relatie leerkracht-leerling en in welke rollen zie je jezelf in de toekomst groeien? Deze sessie laat leerkrachten nadenken over hun eigen begeleidershouding en gaat zo op zoek naar gedragen nieuwe kansen, zowel individueel als schoolbreed.

Voor zill-scholen besteden we specifieke aandacht aan de relatie met de Zill-visie en de kansen van het ordeningskader.

Doelen

  • je bewust worden van verschillende rollen die je als coach binnen een leerproces kunt opnemen;
  • de relatie tussen leerkracht en leerling situeren in deze verschillende interactievormen.
  • uitdagingen formuleren voor jezelf

Praktisch

  • Doelgroepen: lager of kleuter
  • Duur: 3u
  • Deelnemers: schoolteam tot 25
  • Lokaal: werkeilandjes en projectiescherm

 
boek via tenz prijsoverzicht

Oetang heeft met vormingscentrum Tenz een fijne partner voor boekingen en inplanning van vormingen.